Je sinologička, výtvarná teoretička a výtvarníčka, vyučuje čínsku literatúru a úvod do čínskej kultúry na katedre Východoázijských štúdií FFUK Bratislava. Okrem toho pôsobí ako vedecká pracovníčka v Ústave orientalistiky SAV v Bratislave. Predmetom jej záujmu je čínske výtvarné umenie a súčasná čínska literatúra. Autorka vedeckej monografie Breaking the Ink – Abstract Ink Art in Mainland China (Veda, 2020). Spoluautorka vedeckej monografie Draci a dračie bytosti v kultúrach Stredného, Ďalekého Východu a Oceánie (Ústav orientalistiky SAV, v.v.i.,2023). Prednášala o čínskom a slovenskom výtvarnom umení na VŠVU v Bratislave a na Zhejiang Gongshang University, Hangzhou, Čína. Publikovala vedecké štúdie na Slovensku i v zahraničí. Jej esej Pohľad zvonku – Nietzscheho Tak povedal Zarathustra a Lao c´ho Tao Te Ťing získala v roku 1998 druhú cenu v tvorivej súťaži o najlepšiu vedeckú esej (Romboid, 3/1999). Preložila a prebásnila zbierku poézie Paola Zhanga Tieň jin-jang (2011, Millanium) zbierku poézie významnej poetky Zhao Si Zmiznutia a návraty (2018, Ars Poetica), avantgardnú novelu spisovateľky Mian Mian Cukrík (Mlaté topole 2021), zbierku básní Milana Richtera 死神到往[Death on a Long Visit] do čínštiny (prebásnil Paolo Zhang, Taipei, 2019), podieľala sa na preklade básní na festival Ars Poetica 2015 (zborník z festivalu Ars poetica 2015).