Tento rok upriamujeme našu pozornosť na angličtinu ako globálny jazyk a v tejto súvislosti na proces vyučovania a učenia sa terciárneho jazyka. Keďže vo všeobecnosti vychádzame z hypotézy efektívneho transferu stratégií učenia sa cudzieho jazyka z L2 na L3, zaujíma nás, ako je to možné zohľadniť v didakticko-metodických princípoch vo vyučovaní druhého cudzieho jazyka s konkrétnymi príkladmi dobrej praxe.
Vítané sú tradične aj príspevky zacielené na problematiku výučby cudzích jazykov s profesijne orientovaným obsahovým presahom, ďalej príspevky z oblasti filologického výskumu, kontrastívnej lingvistiky, translatológie a vyučovania literatúry v kontexte plurilingvizmu.
Vedeckú konferenciu organizujeme v rámci projektu KEGA č. 004TU Z-4/2019 Didaktika terciárneho jazyka v kontexte viacjazyčnosti s uplatnením nových technológií a stratégií s facilitačným potenciálom v procese učenia sa druhého cudzieho jazyka po angličtine.